De angst om een lucratieve baan te verliezen met een Burufsverbot a la Willem Oltmans, laat de meeste journalisten zwijgen

De echte oplossing voor het dure probleem van de files ?

EuroStaete . . . Milieu . . . Klokkenluiders <====> SDN . . . Schandpaal

Files en verkeersinfarct verleden tijd met grote reductie van CO2-uitstoot


De peperdure kilometerheffing is niet nodig, ook voor bescherming van de privacy. Want Big Brother weet nu al waar en wanneer u ergens bent !

reactie.kilometerprijs@tweedekamer.nl

Het betalen per kilometer doen wij nu al via de brandstof. Een extra 'kwartje van Balkenende' kan de hele rompslomp compleet overbodig maken. Het gaat toch niet echt om de mobiliteit te beperken, maar zoals altijd om geld.

U zult zeggen dat is niet zo, we willen de mobiliteit beperken, zodat het bedrijfsleven weer kan bewegen. Dat is zeker een nobel streven, maar waarom voert u iets in dat absoluut ziet zal kunnen werken? De kosten verdwijnen behalve bij de arme particulier eenvoudigweg in de lonen en de kostprijs per eenheid product. De mobiliteit wordt geen strobreed in de weg gelegd. De menselijke behoefte aan bewegen gaat tot aan de limiet.

Beter lijkt mij om het forensenforfait in te voeren, waarbij enerzijds een 'belasting' moet worden opgebracht door de werkgevers, en daartegenover een subsidie aan werkgevers om personeel te laten verhuizen. Dat helpt per definitie. Het overbodige woon-werkverkeer wordt fors teruggedrongen en de verliezen die daarmee samenhangen ook. Daarnaast behoeft de staat minder te investeren in nieuw en onderhouden van asfalt en zelfs het openbaar vervoer. Het mes snijdt aan alle kanten.

Welk nadeel zit er aan? Alleen een kleine controleerbare administratie die via internet direct uitleesbaar is voor de overheid. Gesjoemel met afstanden buiten de belastbare regio zijn vrijwel uitgesloten en de controle goedkoop. Wat de privacy betreft is er geen verschil met rekeningrijden. Zie: www.sdnl.nl/big-brother.html

Verder is het een fikse bijdrage aan het beperken van de uitstoot van CO2 en het opwaaien van fijnstof dat het verkeer veroorzaakt. Ook de luchtkwaliteit verbetert. Voor verdere klimaatbeschermende effecten wijs ik u op de mogelijkheid om furonen-energie te exploiteren waarmee een waterstof-economie in het verschiet ligt. Ik hoef u niet uit te leggen welke voordelen dat heeft.

Zie verder op de website van de Sociale Databank Nederland: www.sdnl.nl/buitenhof-files.htm en op www.sdnl.nl/3e-dinsg.htm, waarin ik in 1996 met commentaar op de begroting van Prinsjesdag aangaf welke effecten de forensen-subsidie-belasting zou hebben op de mobiliteit. Ook in het CO2-Convenant was daarvan al sprake. Zie: www.sdnl.nl/co2-conf.htm en ook de politieke vragen die nog steeds niet gesteld zijn. Zie: www.sdnl.nl/vragen-2.htm

Kortom een heleboel werk aan de winkel. (Zie: kilometerheffing)

m.vr.gr.

Rob Brockhus (redacteur Sociale Databank Nederland)

P.s. Al vijf keer heb ik mij kandidaat gesteld voor een zetel in het parlement, zodat ik o.a. de gegeven ideeën en vragen naar voren zou hebben kunnen brengen. Helaas vijf keer mis. Zie de laatste keer: www.sdnl.nl/kandidatenlijst.htm. De poster met die aap, die was van mij, waarover niemand in de media durfde spreken. Electoraal gevaarlijk!

Kilometerheffing en Jan Modaal

Einde van een vrij Nederland en Jan Modaal.

Minister Eurlings is van plan de km heffing in te voeren. Volgens hem gaat 70 procent van de Nederlanders er op vooruit. Natuurlijk!! Er wordt een belasting technische verandering ingevoerd. En de Nederlander gaat er op vooruit? Dat betekent dan dat de belasting minder inkomsten krijgt. Geloof dat dus maar niet. Nee hier komen een aantal feiten zoals het voor de gemiddelde Nederlander zal gaan.

Vanaf 2011 krijgt iedereen een kastje in de auto met GPS. Die registreert elke seconde dat u rijdt, waar u rijdt en hoeveel u rijdt.
U gaat straks ongeveer 6,7 cent per Km betalen. Hier boven komt nog het 'spitstarief' dat nog geheim is! Van woonerf tot snelweg.
Dan komt wel uw wegenbelasting te vervallen. En de BPM.

Dat betekent: Als u nu een auto rijdt met een gewicht van 1000 Kilo en u rijdt 30.000 Kilometer dan betaald u nu € 356 per jaar aan wegenbelasting. In de nieuwe situatie betaalt u geen wegenbelasting, maar 6,7 cent per gereden kilometer. Dat is dan: 30.000 x 6,7 c/k is € 2.010 per jaar. 365 wegenbelasting minus € 2.010 euro Kilometerheffing = € 1.654 in de min.

Wel gaat de BPM van de auto af. Dat scheelt natuurlijk heeeeel veel geld. Ja inderdaad, als u een auto kan betalen van 40.000 of meer.
Bijvoorbeeld: U koopt een Porsche 911 Carrera voor de prijs van maar € 119.250,00. Daar gaat dan 40 procent BPM vanaf. Dat is € 47.700 U betaalt dus maar € 71.550.

Dat is toch snel verdient die € 47.700 korting. Geweldig toch? Helaas kan 90 procent van de Nederlander geen auto kopen van € 71.550. De gemiddeld werkende Nederlander rijdt een tweedehands auto van tussen de € 5.000 tot 8000.
Daar zit natuurlijk weinig of geen BPM meer op, dus die wordt niet goedkoper.

Wie wordt er dus beter van de Kilometer heffing? De bedenkers en de fabrikanten van de kastjes. O ja. En de staatskas natuurlijk. U bent n.l. 24 uur per dag te volgen, waar u bent. Maar ook hoe hard u rijd. Dus rijdt u te hard, heeft u binnen 2 weken de boete in de bus.

Zeg nee tegen de nieuwe plannen van de regering voor de kilometerheffing en rekening rijden.

Als je dit niet ondertekent, zul je via GPS door de staat volgbaar zijn en tevens ook de staatskas nog meer spekken. Trajectcontrole op iedere meter weg in Nederland, zie je het al voor je? BIG BROTHER IS WATCHING YOU!!!

Voorkom een zinloze verspilling van onze belastingcenten aan projecten die toch gedoemd zijn te mislukken. Neem een Betuwelijn, de Noord Zuid lijn en ga zo maar door.

Stuur deze mail dan ook naar iedereen die u kent. Hierdoor maakt u kenbaar dat u het er niet mee eens bent. Als de regering geen referendum houdt, houden we er zelf wel een, want dit mag nooit gebeuren waar het CDA nu mee bezig is!
We zijn toch (nog )een democratie??????

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ tot zo ver het bericht _ _ _ _ _ _ _ _ _

Hier een reactie die meegezonden werd:

Dit is wel dermate onrechtvaardig en verontrustend, niet alleen omdat het een poging van het grootkapitaal en de elite is om de arme of gewone mensen nog armer te maken en de rijken nog rijker, en het de gewone man totaal onmogelijk maakt om nog auto te kunnen rijden, wat een totale ontwrichting van deze maatschappij zal betekenen en voor ongelooflijke problemen zal zorgen, maar ook omdat het weer de zoveelste terreurmaatregel van de staat is die gericht is op de totalitaire controle van de burger, zodat we hier eigenlijk massaal tegen in opstand zouden moeten komen!

Daarom wilde ik er ook toe oproepen, als je tegen de kilometerheffing bent, om behalve het tekenen van de petitie [zie hieronder], ook naar de demonstratie van VRIJBIT te komen tegen de CONTROLE-WAANZIN van de staat op

                                                   donderdag 10 december, 16 uur, op het Plein in DEN HAAG,

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mijn reactie:
Inderdaad wordt de burger zand in ogen gestrooid om te komen tot totale staatscontrole. Ik noem even op:

  • Bij zwangerschap wordt al uitgebreid genoteerd wat ouders aan achtergrond, afkomst en opleiding hebben.
  • Bij geboorte wordt tevens de thuissituatie van u geobserveerd via kraamhulp / thuishulp en consultatiebureaus
  • Via het Elektronisch Kind Dossier (EKD) wordt alles goed bijgehouden: wanneer het kind naar een arts gaat, waarvoor en vooral wanneer de schaamhaar begint te groeien en vooral wat u thuis allemaal doet en hoe snel u een Onder Toezicht Stelling dan wel uw kind Uit Huis gePlaatst zal worden (en als uw kind kinderen heeft is dit een argument om uw kleinkinderen sneller OTS dan wel UHP te krijgen!)
  • Bij het betreden van de basisschool heeft uw kind al een stempel over hoeveel het kind scoort voor 'zorg behoefte', hoe meer punten het kind heeft, hoe meer subsidie voor de school!
  • Het medisch dossier wordt verder voortgezet als 'Elektronisch Patiënten Dossier' (EPD). De drogreden: 'makkelijk voor de artsen en de zorg'...de praktijk bewijst dat in nood- of waarneemsituaties artsen zelfs vaak geheel niet kijken in welk dossier dan ook!
  • Via uw pinpas wordt gecontroleerd waar uw boodschappen doet, zeker nu 'klein bedrag mag' gepropageerd wordt voor de veiligheid in verband met diefstal...de staat weet exact hoeveel u uitgeeft en wanneer.
  • Via de OV-chipkaart weet men exact waar u bent als u met het OV onderweg bent...tot minuten nauwkeurig.
  • Uw internet verkeer wordt minstens 1 jaar bewaard door uw provider...zogenaamd om misdaad te bestrijden...in de praktijk weet men exact welke sites u bezoekt, wanneer u incheckt om uw E-post te lezen, welke E-post u ontvangt, wat u koopt via internet, welke video's u bekijkt of welke spelletjes u doet!
  • Uw mobiele telefoon is tot 300 m nauwkeurig traceerbaar. Uw gespreksgegevens worden 1 jaar bewaart!
  • Ja en nu is of komt er of misschien niet: de 'Kilometerheffing'...zogenaamd om de wegenbelasting af te schaffen en de files op te lossen...Over het eerste: begin 90-ger jaren kon de wegenbelasting worden afgeschaft als de benzineprijs met 25 centen omhoog zou gaan. Die 25 ct omhoog is gekomen ('kwartje van Kok') om een begrotingsgat te vullen. Dat kwartje is NIMMER terug gegeven!

Met de benzineprijs worden de kosten van autorijden toch ook variabel en benzineslurpers betalen dan toch ook meer belasting dan zuinige auto's?? DROG reden dus die invoering km-heffing om de kosten variabel te maken!! Ook wat minister Eurlings nu zegt dat de benzineprijs niet omhoog zou kunnen omwille van de prijsvergelijking met het buitenland: het buitenland betaalt aanzienlijk minder wegenbelasting en bij dat 'kwartje van Kok' was die 25 ct verhoging toch ook géén probleem?? Anders gezegd: die wegenbelasting betalen we NU al jarenlang DUBBEL!

Uw virtuele belastingadviseur op geheime locatie Drs. Q.

From: Dick Zuyderwijk [mailto:dzuyd@hotmail.com]
Sent: zondag 29 november 2009 10:28
Subject: rekeningrijden.

Geachte,
 
Als het al door gaat in de voor gestelde vorm, hebben straks 2 ministers het voor elkaar gekregen 1 tot 5 miljard door de gootsteen te spoelen met ideeën die niet werken en waar uit blijkt dat die dienders zich laten leiden door fabrikanten die halve waarheden en leugens verkondigen. In het land der blinden is de fabrikant de baas. Denk aan de Klink/hype
 
1.  Gezien de mogelijkheid van het systeem om snelheid te meten, zal de overheid realtime de automobilist moeten voorzien van verbale waarschuwing qua geldende snelheid (uit het kastje), anders zal deze eerst nu moeten ophouden bekeuringen te geven voor het te hard rijden van bijv. 4 of 6 km. Zo niet dan krijgen wij per dag straks 25 bekeuringen als we hier of daar per ongeluk iets te veel gas geven. Zeker bij inhaal manoeuvres ben je gelijk de klos laat dit goed doordringen. En wie geloofd dat de overheid de snelheidsmetingen niet gaat automatiseren met dit systeem is vermoedelijk in coma., of geloofd op zijn minst in Sinterklaas.
 
2.  Verder is bluetooth communicatie nodig naar buiten het kastje om zelf de logfiles te kunnen waarnemen zodoende zelf de rittenstaten  te kunnen controleren en niet de overheid blind te moeten vertrouwen (laat me niet lachen) voor het krijgen en moeten betalen van de ritten staat rekening.
 
3. Verder zal een bewaking moeten staan op de belasting op brandstof ivm met de km. prijs (belasting moet in evenwicht zijn met de km. prijs. moet ook omlaag als de km. prijs omhoog gaat.
 
4. Privacy gevoeligheid van de crimineel, als een crimineel inbreekt dan kan hij u een proces aan doen wegens schending van zijn privacy als u een webcam in de huiskamer aan had staan.!!!!! dit is vertoont in deze bananen republiek, en er is veel meer mis met justitie.
 Dus kan de overheid ook aangeklaagd worden als deze de dief betrapt en wil vervolgen op zijn rooftochten onderweg in de auto, of zal de dief slim zijn en leent deze uw auto en pakken ze u dan de volgende morgen op (bij uw baas en die schopt  u met een beetje mazzel gelijk buiten)....
 
 5. Wat gaat de overheid berekenen tussen 2 uitval momenten (Bij manco in de GPS ontvangst) en welk traject zal ze dan berekenen tussen 2 coördinaten.
 
6. Waar valt de overheid op terug als het Amerikaanse systeem uitvalt, Galileo is nog niet klaar...ik vind het gezien de storingsgevoeligheid van het systeem het functioneert op zeer gevoelig ontvangstniveau -minus 119 dbM. Een klein beetje ruis of stoor bronnetje in de buurt (jammer) of zo en het systeem werkt niet, bijvoorbeeld. U rijdt achter een persoon met een jammer in de sigarettenaanstekeraansluiting gestoken dan krijgt u dus ook problemen, hij rijd onder een poort door en wordt (u ook) gefotografeerd en krijgt u dus ook een hoge boete thuis gestuurd.
 
Ik wil hier mee zegen dat het systeem is net zo sterk is als de krakkemikkige ontvangst van GPS daarom is het systeem gebonden aan allerlei zwakheden, en kan je vast stellen dat de minister zich laat leiden door naïef kennisgebrek
net als Klink (met zijn investering van 500 miljoen voor Sinterklaas zijn reet) door de fabrikanten die verkoop geil zijn in het land der blinden is eenoog koning.
 
En u heeft het ook gehoord van de minister als er fraude wordt geconstateerd met het systeem dan kan de overheid middels het systeem uw auto 'on hold' zetten.
Uitleg: het systeem van moderne auto's kunnen naar buiten communiceren zeker de duurdere dus als het navigatie kastje daarop word aangesloten kan Apeldoorn de motor management software van uw auto opdracht geven om na een nachtelijke stilstand de auto niet meer te laten starten tot dat u de (hoge ) boete betaald hebt.
 
Zo zijn er nog veel punten om het systeem helemaal onder uit te halen zowel op technisch als fiscaal of sociaal gebied.
 
Ik hoop dat ze iets anders bedenken in Denhaag en eigenlijk liever helemaal niks want alles wat die .............  bedenken gaat ten kosten van de democratie en jouw portemonnee.
 
Groet van een Nederlander die met de dag meer verbaasd is door het incompetente optreden van de gekozen toneelstukjes opvoerders die zich alles laten aanleunen door  fabrikanten.
En die net als Zalm (de lachende geld psychopaat) alles kapot maakt in dit land.