't Achterom 9a
AANTEKENEN Afdeling bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA 's-Gravenhage.
Sint Oedenrode, 26 november 2001. OPEN BRIEFOns kenmerk: SBL/Zuiv/26111/VV.Uw nummer: 200102486/1/H1.
Namens opgemelde stichting en personen hierna te noemen: appellanten, verzoekt ondergetekende u tot het treffen om voorlopige voorziening resp. schorsing van de weigering om te beschikken op ons dwangsomverzoek van 25 juni 2001, kenmerk SBL/2000/25001, door het dagelijks bestuur van het Zuiveringschap Limburg. Ons bijbehorend beroepschrift van 26 november 2001, kenmerk: SBL/Zuiv/26111/B, vindt u bijgevoegd. Van ons dwangsomverzoek d.d. 25 juni 2001 vindt u een kopie bijgevoegd (zie bijlage A). Wij verzoeken u kennis te nemen van de inhoud en die inhoud hier als geheel herhaald en ingelast te beschouwen. In betreffend dwangsomverzoek staat letterlijk het volgende:
Namens opgemelde stichting en personen hierna te noemen: cliënt, verzoeken wij u om onder oplegging van een last onder dwangsom van f.100,000,- per dag tot een maximum van f.300.000.000,- Demkolec B.V., Roermondseweg 55, 6081 NT Haelen te dwingen tot verwijdering van alle binnen de inrichting aanwezige (gevaarlijke) afvalstoffen, als RWZI-slib en kippenmest, en hen te verbieden deze nog langer te vergassen. Dit omdat Demkolec B.V. dit doet zonder een daarvoor vereiste Wvo-vergunning van uw college. Motivering verzoek. Bij besluit CD 6471 van 6 februari 2001 hebben Gedeputeerde Staten van Limburg aan Demkolec B.V. milieuvergunning verleend voor het opslaan behandelen of verwerken (meevergassen) van (gevaarlijke)afvalstoffen als RWZI-slib en kippenmest op het perceel Roermondseweg 55 te Haelen. Door het in werking treden van het Koninklijk Besluit van 4 november 1983 (stb 577) uitvoering gevende aan de artikelen 1, tweede lid, en 31, vierde lid, van de Wet verontreiniging oppervlaktewateren is de vergunningverlening voor de lozing van afvalwater afkomstig van een inrichting die afvalstoffen opslaan, behandelen of verwerken, verlegd van de gemeente (provincie) naar de waterkwaliteitsbeheerder c.q. beheerder van een zuiveringstechnisch werk. Als bewijs daarvoor vindt u bijgevoegd het ontwerp van het besluit, nummer 95-7161, van het Zuiveringschap Rivierenland (bijlage 1). Wij verzoeken u kennis te nemen van de inhoud en die inhoud hier als geheel herhaald en ingelast te beschouwen. Het dagelijks bestuur van het Zuiveringschap Limburg is daarmee het bevoegde gezag voor het verlenen van de Wvo-vergunning voor de navolgende afval(water)stromen op de gemeentelijke riolering en de oppervlaktewateren die niet vallen onder het beheer van Rijkswaterstaat. Dat voor de lozingen vernoemd onder "e" en "f" een Wvo-vergunning is vereist heeft het Europese Hof van Justitie in de zaak C-231/97, - een geschil tussen A.M.L. van Rooij en het dagelijks bestuur van het waterschap De Dommel -, bij arrest op 29 september 1999 uitgesproken. Als bewijs daarvoor vindt u bijgevoegd blz. 1 en 10 van betreffend arrest van het Europese Hof van Justitie (bijlage 2) en het naar aanleiding daarvan geplaatste artikel "Giftige stoffen via de lucht lozen mag niet meer" uit de Leeuwarder Courant van 7 oktober 1999. (bijlage 3). Wij verzoeken u kennis te nemen van de inhoud en die inhoud hier als geheel herhaald en ingelast te beschouwen. Omdat Demkolec B.V. op de hierboven omschreven wijze een of meerdere van bovengenoemde afval(water)stromen loost op de gemeentelijke riolering en oppervlaktewater zonder een daarvoor vereiste Wvo-vergunning dient dat onmiddellijk te worden beëindigd. Wij richten aan u daarom het nadrukkelijke verzoek om onder oplegging van een last onder dwangsom van f.100.000,- per dag tot een maximum van f.300.000.000,- Demkolec B.V. te dwingen tot onmiddellijke verwijdering van alle binnen de inrichting aanwezige (gevaarlijke) afvalstoffen, als RWZI-slib en kippenmest, en hen te verbieden deze nog langer te vergassen. Tevens willen wij u erop wijzen dat u ingevolge artikel 18:11 Wm juncto artikel 5:34 Awb binnen vier weken op dit verzoek een besluit moet nemen.
U zult zich afvragen waarom doet het dagelijks bestuur van het Zuiveringschap Limburg dit? Het antwoord hierop is helder. Uit navraag is gebleken dat Demkolec B.V. voor het direct dan wel indirect lozen van afvalwater in het oppervlaktewater, dat onder het beheer van het Zuiveringschap Limburg valt, over geen Wvo-vergunning beschikt. Dit betekent dat het dagelijks bestuur op ons dwangsomverzoek enkel en alleen positief kan beschikken. U zult zich afvragen waarom doet het dagelijks bestuur van het zuiveringschap Limburg dit dan niet? Het antwoord hierop is ook helder. Het dagelijks bestuur is volledig in de greep van de hieronder beschreven Nederlandse collusie dictatuur, die deze kolengestookte Willem-Alexander elektriciteitscentrale gebruiken als dekmantelbedrijf.
Rondom de toelating van de bestrijdingsmiddelen superwolmanzout-B (6800N) en superwolmanzout-Co (8228N) van Hickson Garantor B.V. heeft er in Nederland zich een collusie dictatuur ontwikkeld. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? De oorzaak hiervan zit hem in (bewust) ingebouwde tekortkomingen in wetgeving. Neem bijvoorbeeld de Bestrijdingsmiddelenwet. Deze wet heeft de volgende tekortkomingen:
Voor genoemde tekortkomingen in de Bestrijdingsmiddelenwet zijn dan ook verantwoordelijk:
De schade als gevolg van genoemde tekortkomingen in de Bestrijdingsmiddelenwet komt voor rekening van bovengenoemde instantie's. Omdat de totale gezondheids- en milieu-schade niet meer te betalen zijn, wordt er door de politiek samen met bedrijven naar creatieve oplossingen gezocht, waarbij wetten, Europese richtlijnen, verordeningen en arresten worden overtreden en genegeerd. Van die overtredingen zijn vele aangiftes gedaan, die nog nooit hebben geleid tot strafvervolging. De Pikmeer-arresten van de Hoge Raad stellen namelijk dat overheden strafrechtelijk immuun zijn. Voor de uit genoemde wetsovertredingen voortvloeiende schade voor burgers is de Staat ook niet aansprakelijk. De Hoge Raad heeft als zodanig beslist in het Volkel-arrest. Men kan, van uit deze collusie voortkomende en samenhangende wetsovertredingen zoveel aangiftes doen als men maar wil, er wordt door justitie nooit tot vervolging overgegaan. Hiermee is onze zogenaamde democratische rechtstaat feitelijk een machtsstructuur geworden, waar de beperkingen van wetten voor sommige bedrijven niet meer gelden. Houtimpregneerbedrijven die schoon hout volpersen met gevaarlijk afval en kolengestookte elektriciteitscentrales die betreffend gevaarlijk afval opstoken mogen van onze Raad van State dan ook alle wetten, Europese richtlijnen, verordeningen en arresten overtreden. Voor het overtreden van deze wetten krijgen ze van onze overheid ook nog grote bedragen (milieu)subsidie onder de dekmantels van ecologisch, duurzaam bouwen, biomassa, secundaire brandstof, groene stroom e.d. Zo ook de naar kroonprins Willem Alexander genoemde elektriciteits-centrale te Buggenum. Deze centrale mag van staatsraad mr. J.M. Boll van de Raad van State allerlei proeven doen en kankerverwekkende stoffen naar de lucht uitstoten zonder de daarvoor vereiste vergunningen in strijd met Europese richtlijnen, verordeningen en arresten. Kroonprins Willem-Alexander heeft onlangs op de jaarvergadering van werkgeversorganisatie VNO/NCW het volgende aangekondigd: watervervuiling via de uitstoot van giftige stoffen naar de lucht dient te worden beëindigd of zo beperkt mogelijk te worden gehouden. Deze aankondiging van kroonprins Willem-Alexander kunnen wij allemaal toejuichen. (zie bijlage B). Wij verzoeken u de kroonprins hierin te volgen en te beslissen dat het lozen vanuit de Willem Alexander centrale zonder de daartoe vereiste Wvo-vergunning onmiddellijk moet stoppen. Ook bijgevoegd artikel "Raad van State onder zware kritiek" uit het Katholiek Nieuwsblad van 9 november 2001 maakt duidelijk hoe erg het is. (zie bijlage C). Ook de door mij op 15 november j.l. gehouden presentatie voor de Nederlandse Vereniging van Veiligheidskundigen (NVVK) laat hierover geen enkele discussie meer bestaan. De tijdens die presentatie gebruikte sheets kunt u alle 39 stuks bekijken bij de stichting Sociale Databank op internet adres: www.sdnl.nl/nvvk.htm (zie ook bijlage D). Wij verzoeken u dat te doen alvorens hierop te beslissen. Tot op heden is ook de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State volledig in de greep geweest van de hierboven beschreven Nederlandse collusie dictatuur. Wij richten aan u het nadrukkelijke verzoek om deze collusiedictatuur niet langer meer te steunen en op grond van de aangeleverde feiten:
Expliciet maken wij u kenbaar dat de griffiekosten ten laste van de rekening courant nummer 705 - 151 R gebracht moeten worden. Ons is gebleken dat u de hierboven beschreven Nederlandse collusie dictatuur jarenlang hebt geholpen door misbruik te maken van termijnen. Om te voorkomen dat u dat nu weer doet hebben wij besloten geen gebruik te zullen maken van een hoorzitting, zodat u in deze zaak direct uitspraak kunt doen. Hiermee voorkomen wij tevens dat u na ontvangst van dit beroepschrift het dagelijks bestuur van het Zuiveringschap Limburg gaat tippen dat zij eerder op ons verzoek van 25 juni 2001 moeten beschikken dan dat u uitspraak doet op dit verzoek om voorlopige voorziening, resp. schorsing. Dit verzoekschrift hebben wij laten plaatsen bij de stichting Sociale Databank Nederland op internet adres: www.sdnl.nl/ekc-rs75.htm Uw uitspraak op dit beroepschrift zal eveneens worden geplaatst bij de stichting Sociale Databank Nederland op internet. De volmachten van appellanten vindt u bijgevoegd (zie bijlage E). Bijgevoegd vindt u verder:
Ecologisch Kennis Centrum BV
Ing. A.M.L. van Rooij,
Bijlage: (37 pagina's)
|
SDN-rubrieken
Milieu-onderwerpen
Raad van State verbiedt shredderen afvalhout
Acuut vertrek van voorzitter Bas Vos van Milieudefensie
Titanengevecht tegen gesubsidieerde milieuvergiftiging bijna gewonnen
Stichting Sociale Databank Nederland
E-mailadres: sdn@planet.nl
Internet site:
http://www.sdnl.nl/ekc/ekc-rs75.htm
Westkade 227, 1273 RJ Huizen (NH)
Tel.: (31)-35-5244141