De Kredietcrisis was in 1996 al in de maak, waarschuwingen ten spijt! Rente betalen over bijgedrukt geld van DNB?

Het verdrag van Lissabon wordt misbruikt om verder te bezuinigen
Lijst 14 . . EU Grondwet . . Klokkenluiders <===> SDN . . Discussieforums

Het voorstel behelst geen "grondwet" maar een Europees "verdrag".
Het begrip "grondwet" wordt misleidend gebruikt, hetgeen kwalijk is.

Het verdrag van Maastricht


Bram Snoek: Wijziging beleid re-integratie

Aan de minister van Sociale Zaken en werkgelegenheid
Postbus 90801,
2509 LV, Den Haag.

Hengelo; 05 februari 2005

Betreft: Wijziging beleid reïntegratie


Geachte minister de Geus:

Uit het dagblad Trouw heb ik afgelopen week begrepen dat u overweegt om een wijziging aan te brengen in het beleid betreffende werkloze personen die een zorgtaak vervullen. Deze personen kunnen voor geruime tijd worden vrijgesteld van de sollicitatieplicht om een andere belangrijke maatschappelijke taak, in dit geval een zorgtaak, op zich te nemen. Wij staan hier achter, het lijkt ons correct en verstandig, echter wij willen dit verder uitbreiden naar de WWB.

Wat is het geval? De WWB stelt enerzijds dat individuele cliëntenparticipatie verplicht moet worden ingevoerd op gemeentelijk niveau, echter anderzijds worden de mensen die dat doen weg gere-integreerd, zodat er niet veel van terecht komt vanwege dezelfde wet.

Verdrag van Lissabon: Sociale ramp

Dat het wel degelijk om personen moet handelen blijkt uit de motie Bakker van D'66, zie uw brief aan mij van 01 juli 2004, kenmerk W&B/B&K/04/42085.


Conclusies

De uitvoering van de WWB is in strijd met haar eigen beginsel. Dat kan niet zo blijven.

De oplossing

De oplossing is om diegenen die daadwerkelijk bezig zijn om die wettelijke taak van individuele cliëntenparticipatie vorm en inhoud te geven voor vier jaren van de verplichte re-integratie vrij te stellen. Ik stel vier jaren voor omdat bij ons in Enschede ook iemand nu voor diezelfde vier jaren benoemd is in de KKO/CCO, dat is het Cliënten Contact Orgaan. Zo loopt dat dan synchroon.

Ministeriële maatregel

Ik verzoek u daarom om dienovereenkomstig een ministeriële maatregel uit te vaardigen hieromtrent, zodat dit probleem landelijk kan worden opgelost.

Hoogachtend,

A. Snoek (Voorzitter)


K.v.K. nummer: 08126403      Postbank rekeningnummer: 4501837 

    Bespreking van de Stichting Bundeling Enschedese Uitkeringsgerechtigden

De Stichting BEU, Bundeling Enschedese Uitkeringsgerechtigden

De Stichting Bundeling Enschedese Uitkeringsgerechtigden, kortweg BEU

  1. Wat is de St. BEU?

    BEU is een vrijwilligers organisatie van uitkeringsgerechtigden in Enschede die b.v. bijstand of WAO hebben op een uitkering ontzegd werd, te weten de nuggers. De verschillende soorten uitkeringsgerechtigden bundelen zich ter wederzijdse ondersteuning en in het algemeen belang.

  2. Wat doet de St. BEU?

    BEU helpt mensen met het invullen van formulieren, b.v. voor de schuldhulpverlening. Dat is de directe hulp, maar BEU is ook actief op het gebied van de politieke beïnvloeding om zo een beter sociaal klimaat in de stad Enschede te scheppen.

  3. Wat komt u tegen bij de St. BEU?

    Huisuitzettingen, omdat de uitkering onterecht is stopgezet vanwege administratieve problemen. Het gaat niet alleen om de sociale dienst, maar ook b.v. om de UWV of de woningbouwverenigingen.

  4. Wie richtte de St. BEU op?

    BEU is opgericht door PUMT, het Pastoraat Uitkeringsgerechtigden Midden Twente, waar ik zelf de voorzitter van ben op verzoek van het bestuur. Dat kwam omdat PUMT allerlei misstanden, zoals bovengenoemd, ter ore kwam en men de conclusie trok dat er iets aan gedaan moest worden, een tegenwicht dus en dat is BEU.

  5. Wat is het perspectief voor de St. BEU?

    Het perspectief voor BEU is dat zij veel meer dan tot nu toe, deel gaat nemen in overleg situaties en in kortsluitprocedures om tijdig problemen op te lossen, zoals ook het voorkomen van huisuitzettingen. Daartoe is er overleg met de gemeentepolitiek van Enschede om zo tot een structurele gesubsidieerde aanpak door BEU te komen van de misstanden die zich voordoen.

De ervaring die hier wordt opgedaan moet ook weer ten goede komen aan de regelgeving in de stad en aan de wetgeving in Nederland.

    Bespreking van het Verdrag van Lissabon

Het verdrag van Lissabon
  1. Wat houdt dat verdrag in?

    De arbeidsvoorwaarden in de EU-landen moeten zakken onder die van de V.S. De productiviteit per arbeider moet stijgen boven die van de V.S., o.a. door verlenging van werktijd en minder vrije dagen. De kosten voor de sociale zekerheid in de EU-landen moeten lager worden dan in de V.S.

  2. Wat is de realiteitswaarde ervan?

    De realiteitswaarde zal veel lager zijn dat het leek in de ogen van de politici die dit verdrag sloten, omdat ze geen rekening hebben willen houden met de sociale gevolgen Europawijd.

  3. Wat zijn de sociale gevolgen in Europa?

    Dat de arbeidsvoorwaarden moeten zakken is begrijpelijk, maar ook dom. Het volk dat werkt wordt steeds ontevredener, hetgeen een voedingsbodem wordt voor sociale onrust bij de betaald werkenden. Als de productiviteit stijgt komt dat door meer Lissabonuitbuiting, hetgeen de mensen niet meer zullen pikken. Die tijd is voorbij en ook dat zal leiden tot sociale onrust. De een werkt zich dood en de ander verveelt zich dood.
    De kosten zullen zeker niet dalen maar stijgen, omdat door de bovengenoemde twee standpunten er meer werklozen zullen komen. Als je die lekker goedkoop aan hun lot overlaat dan ontstaat er weer sociale onrust. Er ontstaat onrust en opstanden en burgeroorlog van allen tegen allen, waardoor de gehele economie in elkaar stort. Er ontstaat een grote revolutie zonder einddoel. Europa zal wegzakken in de chaos.

  4. Hoe moeten die gevolgen voorkomen worden?

    Die moet je voorkomen door het werkende deel van het volk niet steeds harder te laten werken en steeds armer te maken, maar door de arbeid sociaal her te verdelen en de armen juist meer koopkracht te geven.

  5. Wat is het alternatief?

    Het alternatief moet zijn om de wereldeconomie te herzien en sociaal om te bouwen, zodat de armen steeds rijker worden en zo de motoren van de wereldeconomie worden. Dat kan ook al plaatselijk beginnen door de lasten van de armen te verminderen, dat levert ze meer koopkracht op die weer in de plaatselijke economieën vloeit. Je moet het geld halen waar het zit, op een andere manier kom je er niet aan, zo simpel is dat. Van kale kippen kun je niet plukken en doe je dat toch dan heb je heel veel werk dat niets oplevert. Dat is wat er nu gebeurt met een groeiende sociale onrust tot gevolg.

Een goede maatregel is om het wereldhandelsakkoord overboord te gooien. Dat soort logica maakt alle volken armer waardoor ze steeds minder kopen en de economie wetmatig om zeep helpen. De armen kunnen immers met z'n allen niet anders.

    Bespreking van de Algemene Wet Inkomensvoorziening

De Algemene Wet Inkomensvoorziening (AWI)
  1. Wat is de AWI?

    Dat is de Algemene Wet Inkomensvoorziening, die legt een sociale basis voor de bestaanszekerheid van de bevolking op een enigszins redelijk minimumniveau. Dat is op het netto niveau van de huidige AOW. Zonder de vermogenstoets gaat de levensloopregeling geruisloos op in de AWI en is die dus gered.

  2. Wat zijn de gedachten er achter?

    Vereenvoudiging en goedkoper maken van het sociale stelsel door de overdaad aan bureaucratie terug te dringen. Dat kan zo aan de armsten en de economie ten goede komen. Daar profiteert het hele land van.

  3. Wat zijn de reacties tot nu toe?

    Die zijn zeer positief, omdat hier een uitweg gegeven wordt uit de sociale problematiek op weg naar grote sociale onrust. Het is zelfs zo dat men al achter de schermen aan het polsen is, en aan het inwinnen van informatie en commentaar doet, om te zien hoe het idee van de AWI dan verder vorm gegeven moet worden in sterk vereenvoudigde sociale wetgeving.

  4. Wat is het perspectief?

    Het perspectief dat hieruit naar voren komt is de snelle invoering, via het balieakkoord, van de AWI als basisuitkering.

  5. Wat is de realiteitswaarde?

Daaruit blijkt dat de realiteitswaarde veel hoger wordt ingeschat dan elk ander voorstel tot verbetering van de sociale zekerheid tot nu toe. Met een beetje goede politieke wil kan het via de komende kabinetsformatie gerealiseerd worden en dan wordt de realiteitswaarde dus 100%.

Een aantal artikelen die direct of indirect te maken hebben met het recht

Een absoluut NEE vanwege het feit, dat dit Verdrag bepaalt, dat zowel op blz. 217 Art.3 de rechters, advocaten-generaal, griffiers, enz, als ook op blz. 270 Art.11-14 alle ambtenaren van de Unie (en dat zijn ze allemaal van Euro commissaris tot archiefbediende) zijn vrijgesteld van rechtsvervolging; zij blijven deze strafrechtelijke immuniteit genieten ook nadat zij hun ambt hebben neergelegd. Dit betekent, dat, als dit Verdrag wordt aangenomen, "grondwettelijk" is vastgelegd, dat deze personen voor het leven boven de Wet zijn gesteld.

    Info: TEGEN

    EU-Grondwet Nee! !
    Tien Veto's tegen de Europese Grondwet
    Vrijspreken: Manipuleert Nicolaï de EU-Grondwet?
    Martin Dessing zegt ook nee tegen het grondwettelijk verdrag
    Harry van Bommel van de SP fulmineert tegen campagnegelden
    Recht op toegang tot de rechter moet in de Europese grondwet
    Harry Kerkhof en zijn 'Tien Argumenten tegen de Europese Grondwet'
    NRC: Bent u voor of tegen instemming door Nederland met een Grondwet voor Europa?
    Prof. Smalhout: Eerste en laatste kans om überhaupt iets te kiezen betreffende de EU
    H.J. Kerkhof 'Waarom stemmen TEGEN de zogenaamde Europese Grondwet'
    Kritische Britse site over de Europese Grondwet (Engelse tekst)
    European No Campaign, Europees netwerk probeert de Europese Grondwet te stoppen
    Wat ik graag in de Europese grondwet zou willen zien
    Ik ben wel voor Europa, maar niet voor deze grondwet
    Wij worden door onze eigen regering gereduceerd tot een soort analfabetisch stemvee
    De nieuwe EU-Grondwet legt veel te veel macht bij de rechters van het Europese Hof
    Europese Grondwet, waarover 1e landelijke referendum in Nederland wordt gehouden
    Mensenrechten, Grondwet en het Koninkrijksstatuut
    Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van april 1997
    Universele Verklaring Mensenrechten in Grondwet en Koninkrijksstatuut
    Statuut voor het koninkrijk der Nederlanden
    De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens
    De analyse van de staatkundige situatie op dit moment. Over het hoe en wat


    Info: VOOR

    Atzo Nicolaï presenteert de referendumwijzer voor de Europese Grondwet
    Parlementair Documentatie Centrum: samenvatting en tekst v/d Europese Grondwet
    De portaalsite van de Europese Unie
    Europees Parlement: Wie verder denkt kent geen grenzen
    Europese Referendum Campagne voert actie voor referendum over Europese Grondwet
    Europees project voor de Sociaal-Democraten voor de eenwording van Europa


    Info: ALGEMEEN

    Brief aan minister Donner over 'no cure no pay' advocaten en procesmonopolie
    Herstructurering Sociale Zekerheid in Nederland
    Schep een economische orde waarin plaats is voor iedereen
    De euro-ramp treft ons allemaal!
    Rechtzoekenden willen een Europees verbod op het procesmonopolie van advocaten
    Artikel II-107: Recht op doeltreffende voorziening in rechte en op een onpartijdig gerecht
    Recht op toegang tot de rechter moet in de Europese grondwet
    Leidraad voor onpartijdigheid van de rechter met aanvullingen van rechtbank Breda
    Tweede Kamervragen aan, voor en door beëdigde volksvertegenwoordigers
    Klacht tegen Staat der Nederlanden bij Europese Commissie voor Rechten van de Mens
    De Illusie van democratie. verkiezingsprogramma's worden niet uitgevoerd
    Procesmonopolie, het anti-recht voor rechtzoekenden moet uit het Europese verdrag
    RMO-advies Toegang tot recht, persbericht bij advies 32
    Europese Grondwet onderwerp van eerste landelijke referendum
    150 Tweede Kamerleden gemaild inzake onwettig procesmonopolie van advocatuur
    Artikel II-107: Recht op doeltreffende voorziening in rechte en op onpartijdig gerecht
    Herstructurering Sociale Zekerheid in Nederland. Algemene Wet Inkomensvoorziening
    Het Georgisme en de duurzame samenleving
    Wanneer wordt de overheid 'ns leergierig, in plaats van alleen maar gierig?
    Ondernemers met een beslag op het vermogen zijn rechteloos t.a.v. de rechtsgang
    Beslag op vermogen door curator maakt ondernemer/bestuurder rechteloos, monddood
    Tussen papegaaiencircuits van parlement en pers. Politiek en media
    De euro is er. Onzekerheid groeit en 't gevaar voor inflatie. Wie beschermt de armen?
    Werk in uitvoering van de Verenigde Senioren partij,
    Openbaar Ministerie wil ministers kunnen vervolgen
    Brief aan Gerechtshof A'dam over subsidiefraude en valsheid in geschrift door advocaat


    Info: Europese Integratie

    Verdrag van Lissabon en mondiaal basisinkomen
    Europees project voor de Sociaal-Democraten
    Luk Brusselaers: Wat betekenen de Lissabon-akkoorden voor de gewone man ?
    Robert Brockhus: De oorlog tegen de armen is nu echt begonnen
    Minister Zalm en Regering wilden helaas de waarheid niet horen
    Minister Zalm en Regering wilden helaas de waarheid niet horen

    Terug naar het begin