Deze internetsite is gemaakt om voorlichting te geven over de Raad voor de
Kinderbescherming Bureau Jeugdzorg en de (Gezins)voogdij.
Het is voor burgers die met deze sector te maken krijgen heel belangrijk om te
weten wat hen te wachten kan staan. Met
voorlichting, tips en modelformulieren op deze internetsite kan de burger zich
weerbaar maken. Ondergetekende heeft deze sector jarenlang bestudeerd, namens
veel klagers veel procedures gevoerd en op basis van veel praktijkervaring
inzicht gekregen in de handelwijze van deze sector. Ik geef daarom als eerste
advies blijf er bij uit de buurt omdat je nooit weet waar je aan toe bent in
deze sector en welke ingrijpende gevolgen hun bemoeienis voor ouders en kinderen
kan hebben.
Heeft u (of kent u iemand die) problemen heeft met de Raad voor de
Kinderbescherming, Bureau Jeugdzorg of de (Gezins)voogdij dan kunt u naast de
informatie op deze site ook bellen voor informatie, advies of deskundige hulp
naar telefoonnummer: 0341-558356 /
Structureel probleem in deze sector is dat de burger te maken heeft met
ongewenste dominante structuren, ernstige belangenverstrengeling en willekeur
bij het benoemen van "gevaren en normen" om
contact tussen kind en ouder te stoppen of te minimaliseren. Met als gevolg dat
van familieleden soms vijanden gemaakt worden. Door het ontbreken van
"normen" waarop (geheime) rapporten en (geheime) maatregelen worden
gebaseerd, het ontbreken van duidelijke wetgeving die ouders en hun kinderen
afdoende tegen de bemoeienis van deze sector beschermt. De wetgeving die er al
is kan door de sector vaak ongestoord worden genegeerd. M.a.w. deze sector is
veel te machtig geworden. De burger heeft daarom met name de hulp van de media
en publicaties nodig om de sector te dwingen over hun (ethisch) handelen na te
denken.
De positie van de klager.
Klagers bij klachten over de jeugdzorg bevinden zich in een
emotioneel zeer kwetsbare positie; het indienen van een klacht vergt moed.
Daarom dient een klachtprocedure naar haar aard laagdrempelig te zijn: geen
vormvoorschriften, geen eisen aan personen door wie klagers zich laten
vertegenwoordigen en/of bijstaan. In hun emotioneel kwetsbare positie geven
klagers hun gemachtigde/vertrouwenspersoon het vertrouwen namens klagers de
klachten zo helder mogelijk bij de klachtencommissie in te dienen en zodanig te
formuleren dat de klacht mede door het op juiste wijze formuleren gegrond wordt
verklaard. Het is de taak van de gemachtigde de klachten zakelijk op de
hoorzitting aan de commissie helder te presenteren en toe te lichten, vragen van
de commissie te beantwoorden. Want wat blijkt uit de praktijk? Klagers worden
soms bedreigd door de (gezins)voogdij-instelling klachten via bemiddeling op te
lossen want anders dient de instelling een verzoek machtiging uithuisplaatsing
van het kind van de klager in. Niets is smeriger dan de
praktijken zoals die zijn geconstateerd bij de Stichting
Jeugd en Gezin Flevoland. Het is kenmerkend voor de sector gezinsvoogdij om dit
soort zaken niet adequaat de kop in te drukken maar de aanklagers van dit soort
praktijken aan te pakken.
De positie van de klachtencommissie. Een ander belangrijk aspect van de vereiste
zorgvuldigheid is dat klachten binnen de hiervoor gestelde termijnen worden
behandeld en dat klagers de beschikking hebben over alle stukken: "equality
of arms". Een zeer belangrijke uitspraak is gekomen van de Provinciale
Klachtencommissie Noord-Brabant. De beklaagde (gezins)voogdij-instelling dient
aan de hand van een contactjournaal bij klachten het
tegendeel te bewijzen. Niet voor niets willen burgers graag weten "wat
staat er in het contactjournaal?" Niet voor niets
verzetten instellingen zich hevig tegen afgifte van complete contactjournalen
omdat door afgifte van een compleet contactjournaal de hulpverlening
controleerbaar en doorzichtig gemaakt wordt.
Ik ben van oordeel dat de burger bij het eerste contact met de instellingen
in deze sector op transparante wijze inzicht dient te krijgen in de
organisatiestructuur en functieaanduidingen van de instelling. In relatie tot
mogelijke gevoelens van afhankelijkheid en onmacht bij ouders en kinderen is
terzake een direct belang aanwezig. Ik ben dan ook van
oordeel dat er een aantal minimale normen met name bij de gezinsvoogdij
doorgevoerd moeten worden om burgers tegen deze veel te machtige bestuursorganen
te beschermen.
De handelwijze van J. Hop om bovengenoemde en andere zaken op
internet te publiceren is de sector in het verkeerde keelgat geschoten. De gezinsvoogdij verzet zich dan ook fel
tegen de invoering van deze minimale procedurele "normen en gevaren"
en publicaties over de gezinsvoogdij op internet. Dit blijkt bijvoorbeeld uit
het beroepsverbod dat een aantal (gezins)voogdij-instellingen J. Hop hebben
opgelegd wegens "aanzetten tot afgifte van het contactjournaal" en/of
"aanzetten tot het indienen van procedurele klachten". Ik noem deze
kritiek op mij hier nadrukkelijk omdat ik een voorstander ben van "hoor en
wederhoor" en procederen op basis van "equality of arms" zonder
mogelijke "schijn van belangenverstrengeling". Ik nodig u uit deze
internetsite te bekijken, te gebruiken, zelf te oordelen over de inhoud van deze
site Indien u meer informatie heeft dan ik, fouten of onjuistheden tegenkomt
laat het mij dan omgaand even weten door sitenummer en passage te vermelden.
Waar nodig kan ik gegevens aanpassen.
E-mail: j.hop3@chello.nl
Weigering ouders als gemachtigde of vertrouwenspersoon van de minderjarige
Minderjarigen hebben recht op bijstand van hun ouder(s) als
vertrouwenspersoon of gemachtigde in gesprekken met medewerkers van de
gezinsvoogdij. Wanneer u door de gezinsvoogdij geweigerd wordt als gemachtigde
of vertrouwenspersoon van de minderjarige dan adviseer ik u dit schriftelijk
te laten bevestigen en tegen deze beslissing een bezwaarschrift in te dienen.
Bekendste truc (gezins)voogdij is het niet
vermelden van de
juridisch juiste beroepsmogelijkheid onder een beslissing
J. Hop adviseert ouders en minderjarigen alle
beslissingen van de (Gezins)voogdij-instelling te controleren op het op juiste
wijze vermelden van de juridisch juiste beroepsmogelijkheid onder een
beslissing. Heeft u vragen of informatie nodig neem dan even contact met mij
op.
Contactjournaal (Gezins)voogd
Afgifte compleet
contactjournaal (gezins)voogd noodzaak voor onafhankelijk toezicht/oordeel
Contactjournaal: Persbericht 121200 Vedivo besluit tot afgifte contactjournaal
Contactjournaal: Eerste bonafide uitspraak College van Advies Justitiële Kinderbescherming
Contactjournaal: Tweede bonafide uitspraak Provinciale Klachtencommissie Noord-Brabant
Contactjournaal: Derde bonafide uitspraak Provinciale Klachtencommissie Groningen
Contactjournaal: Vierde bonafide uitspraak Provinciale Klachtencommissie Haaglanden
Contactjournaal: Vijfde bonafide uitspraak Provinciale Klachtencommissie Rotterdam
Contactjournaal: Zesde bonafide uitspraak Provinciale Klachtencommissie Noord-Brabant
Werkaantekeningen Eerste bonafide uitspraak College van Advies Justitiële Kinderbescherming
Contactjournaal: Het HVRM-arrest McMichael, Nederland schendt mensenrechten
President Mr. Offers Rechtbank Zutphen: "het is belangrijk om over visie te kunnen klagen"
Platform SCJF steunt opvragen contactjournaal (gezins)voogd met uitgave boekje over OTS
02-11-00 Contactgroep Jeugdzorg Flevoland deelt folders uit en eist afgifte contactjournaal
02-11-00 Demonstratie gezinsvoogden om meer geld voor werk zonder afgifte contactjournaal
Acties en "jacht" op de uitspraak Hoge Raad inzake contactjournaal. Waar is die uitspraak?
Contactjournaal: Platform SCJF schort samenwerking op met Stichting Jeugd en Gezin Flevoland
Contactjournaal: Platform SCJF (Clientenorganisaties) verheugd over acties in Flevoland
Beroepsverbod voor J. Hop wegens "aanzetten tot klagen over afgifte contactjournaal"
Beroepsverbod voor J. Hop wegens "aanzetten tot klagen over naam GVI en contactjournaal"
Vedivo bepaalt in Nederland wat rechters en klachtencommissie wel of niet mogen lezen
Vedivo opent hulpdesk om (gezins)voogdij-instellingen tegen J. Hop te beschermen
Hop verzoekt Parlement onderzoek te doen naar schending mensenrechten door Vedivo
Oneerlijk rechtsproces bij klachtafhandeling, klagers hadden geen stukken/contactjournaal
Grootspraak, een publicatie over wetteloze praktijken en ondoorzichtige hulpverlening
Afgifte compleet contactjournaal (gezins)voogd noodzaak voor onafhankelijk toezicht/oordeel
Modelaanvragen
Modelaanvraag inzage/afschrift
AMK
Modelaanvraag inzage/afschrift
Indicatiebureau Jeugd
Modelaanvraag inzage/afschrift
Bureau Jeugdzorg
Modelaanvraag inzage/afschrift
MKD/MKH
Modelaanvraag inzage/afschrift
Raad voor Kinderbescherming
Modelaanvraag inzage/afschrift
(Gezins)voogdij-instelling
Modelaanvraag inzage/afschrift
Voorziening voor Pleegzorg
Modelaanvraag inzage/afschrift
Onderzoeksbureau
Modelaanvraag inzage/afschrift
RIAGG
Modelaanvraag inzage/afschrift
Residentiële Voorziening
Modelaanvraag inzage/afschrift
Justitiële Inrichting
Modelaanvraag inzage/afschrift
Rechter/Rechtbank/Hof
Modelaanvraag inzage/afschrift
Hoge Raad
Modelaanvraag inzage/afschrift
School
Modelaanvraag inzage/afschrift
Leerplichtambtenaar
Modelaanvraag inzage/afschrift
Gespecialiseerde Thuiszorg
Modelaanvraag inzage/afschrift
(Huis)arts
Modelaanvraag inzage/afschrift Politie
Stichting Jeugdzorg Friesland
Verheugend inzake:
- ?
Teleurstellend inzake:
- Afgifte van het klachtreglement bij de introductie.
- Afgifte van een compleet (contact)journaal (gezins)voogd.
- Standaard vermelding van de beroepsmogelijkheid onder iedere beslissing van de instelling.
- Afgifte van (concept)rapporten minimaal een week voor een inzagegesprek.
- Afgifte van indicatierapporten, zorgtoewijzingsbesluiten m.v.v. de namen en (neven)functies
van alle leden van de indicatiecommissie.
- Afgifte van het subjectief beeld en alle subjectieve gegevens.
- De juiste functie aanduiding (gezins)voogd i.p.v. jeugdbeschermer in alle stukken.
- Inzage en afgifte van alle (complete) dossiers aan belanghebbenden.
- Complete klachtafhandeling binnen zes weken nadat een klacht door de instelling is ontvangen.
"Gevaren" die een minderjarige bedreigen gespecificeerd te vermelden.
Hoe schrijft de gezinsvoogd van Stichting Jeugdzorg Friesland zijn rapport?
Antecedentenregister Stichting Jeugdzorg Friesland.
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Stichting Jeugd en Gezin Flevoland
Verheugend inzake:
- Afgifte van het klachtreglement bij de introductie.
Teleurstellend inzake:
- Afgifte van een compleet (contact)journaal (gezins)voogd.
- Standaard vermelding van de beroepsmogelijkheid onder iedere beslissing van de instelling.
- Afgifte van (concept)rapporten minimaal een week voor een inzagegesprek.
- Afgifte van indicatierapporten, zorgtoewijzingsbesluiten m.v.v. de namen en (neven)functies
van alle leden van de indicatiecommissie.
- Afgifte van het subjectief beeld en alle subjectieve gegevens.
- De juiste functie aanduiding (gezins)voogd i.p.v. jeugdbeschermer in alle stukken.
- Inzage en afgifte van alle (complete) dossiers aan belanghebbenden.
- Complete klachtafhandeling binnen zes weken nadat een klacht door de instelling is ontvangen.
- "Gevaren" die een minderjarige bedreigen gespecificeerd te vermelden.
Hoe schrijft de gezinsvoogd van Stichting Jeugd en Gezin Flevoland zijn rapport?
Antecedentenregister Stichting Jeugd en Gezin Flevoland
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Stichting Bureau Jeugdzorg Utrecht
Verheugend inzake:
- ?
Teleurstellend inzake:
- Afgifte van het klachtreglement bij de introductie.
- Afgifte van een compleet (contact)journaal (gezins)voogd.
- Standaard vermelding van de beroepsmogelijkheid onder iedere beslissing van de instelling.
- Afgifte van (concept)rapporten minimaal een week voor een inzagegesprek.
- Afgifte van indicatierapporten, zorgtoewijzingsbesluiten m.v.v. de namen en (neven)functies
van alle leden van de indicatiecommissie.
- Afgifte van het subjectief beeld en alle subjectieve gegevens.
- De juiste functie aanduiding (gezins)voogd i.p.v. jeugdbeschermer in alle stukken.
- Inzage en afgifte van alle (complete) dossiers aan belanghebbenden.
- Complete klachtafhandeling binnen zes weken nadat een klacht door de instelling is ontvangen.
"Gevaren" die een minderjarige bedreigen gespecificeerd te vermelden.
Hoe schrijft de gezinsvoogd van Stichting Bureau Jeugdzorg Utrecht zijn rapport?
Antecedentenregister Stichting Bureau Jeugdzorg Utrecht
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Hoe schrijft de gezinsvoogd van William Schrikker Stichting zijn rapport?
Antecedentenregister William Schrikker Stichting
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Hoe schrijft de gezinsvoogd van Stichting Jeugd en Gezin Noord-Holland zijn rapport?
Antecedentenregister Stichting Jeugd en Gezin Noord-Holland
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Hoe schrijft de gezinsvoogd van Stichting Jeugdzorg
Den Haag Zuid-Holland Noord zijn rapport?
Antecedentenregister Stichting Jeugdzorg Den
Haag Zuid-Holland Noord
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Hoe schrijft de gezinsvoogd van Stichting Jeugdzorg
Noord-Brabant zijn rapport?
Antecedentenregister Stichting Jeugdzorg
Noord-Brabant
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Hoe schrijft de gezinsvoogd van St. Jeugdhulpverlening Jeugdbescherming Limburg zijn rapport?
Antecedentenregister Stichting Jeugdhulpverlening Jeugdbescherming Limburg
Adressen en informatie over Indicatiecommissies en Zorgtoewijzingsorganen
Raad voor de Kinderbescherming
Kinderbescherming &
Belangenverstrengeling (1)
Mag een bestuursorgaan
onderzoeken uitvoeren,met eigen belang bij conclusie en advies?
Justitiekrant: Is het wenselijk dat de Raad vd Kinderbescherming
eigen onderzoeken mag verrichten?
Kinderbescherming rapporteert selectief en
verzwijgt gegevens om toe te schrijven naar de conclusie
Waarschuwing voor het competentieprofiel
praktijkleider Raad voor de Kinderbescherming
Nieuwe norm RvdK: Haalbaarheidsbeginsel als verkapte ontzeggingsgrond mag niet gebruikt
Nieuwe norm RvdK: Belofte over het stoppen van tijdoverschrijding blijkt een illusie
Kinderbescherming &
Belangenverstrengeling (2)
Mag een bestuursorgaan zonder agenda en zonder notulen met
de rechter overleggen?
Een rechter moet recht spreken conform de Wet
Tripartite overleg, hoe maakt de Kinderbescherming in overleg
met Kinderrechter verzoekschriften?
Gebruik voornamen tussen Kinderbescherming en rechter bij de rechtbank
Utrecht voortaan taboe
Voorgedrukte griffieformulieren "Voogdij: De moeder" bij de rechtbank
Arnhem voortaan taboe
Norm gezinsvoogdij: Geheim tripartite overleg met kinderrechters en Raad vd Kinderbescherming
Kinderbescherming &
Belangenverstrengeling (3)
Mag een vertegenwoordiger van een bestuursorgaan bij de rechter aan tafel blijven zitten?
76 Bonafide gerechten bevestigden dat bij hen de Kinderbescherming
niet meer mag blijven zitten.
De Telegraaf: Kinderbescherming niet meer bij rechter aan tafel
Brief Hooymans aan gerechten. Kinderbescherming stopt zelf
belangenverstrengeling na klacht Hop
Hooymans aan Hop bevestigt eind belangenverstrengeling
Kinderbescherming bij rechter aan tafel
Brief I Algemeen Secretariaat Zittende Magistratuur aan J. Hop
Brief II Algemeen Secretariaat Zittende Magistratuur aan J. Hop
Brief J. Hop aan Algemeen Secretariaat Zittende Magistratuur
Zaak J. Hop, aanleiding onderzoek naar belangenverstrengeling
tussen RvdK en Rechterlijke Macht
Kinderbescherming &
Belangenverstrengeling (4)
Mag 'n rechter zaken behandelen van een bestuursorgaan
waarvan de echtgenoot directeur is?
Klacht J. Hop over belangenverstrengeling, Kinderrechter behandelt zaken van haar echtgenoot
Procureur-generaal Hoge Raad poeiert opnieuw 'n klacht van J. Hop over belangenverstrengeling af
Kinderbescherming &
Belangenverstrengeling (5)
Mag 'n medewerker van 'n bestuursorgaan de dubbelfunctie rechter-plaatsvervanger uitoefenen?
Brief Hooymans aan J. Hop over dubbelfunctie Kinderbeschermer tevens
Rechterlijk Ambtenaar
Kamervragen over belangenverstrengeling Kinderbescherming en
Rechterlijke Macht
Kinderbescherming &
Belangenverstrengeling (6)
Mag een bestuursorgaan zwijgen over de
vergiftiging van kinderen in Nederland?
Norm Kinderbescherming: Wij zwijgen liever over giftige speeltoestellen in kindertehuizen
Kinderbescherming &
Belangenverstrengeling (7)
Mag een bestuursorgaan zwijgen over normen
en gevaren bij onderzoek en advies?
J. Hop in Justitieblad Perspectief, klantvriendelijkheid Raad
kan nog veel beter
Norm Kinderbescherming: Ouders zijn geen clienten van de Raad
voor de Kinderbescherming
Norm Kinderbescherming: Klagen over de Raad is
contraproductief voor omgang ouder met kind
Norm Kinderbescherming: Kinderbescherming doet niet aan
waarheidsvinding, maar aan beleving
Norm Kinderbescherming: Afdwingen van omgangsregelingen met 'n
rechterlijke beschikking kan niet
Norm Kinderbescherming: Raad hoeft zich niet aan de rechterlijke
beschikkingen te houden
Norm Kinderbescherming: Raad houd het normenrapport graag geheim
Norm Kinderbescherming: Justitie heeft een financieel belang bij
conflicten over kinderen
Norm Kinderbescherming: Op vragen over normen onderzoek kindermishandeling
zwijgen we liever
Norm Kinderbescherming: Ons lijfblad Raadsnieuws houden wij voor
ouders en kinderen geheim
Kinderbescherming, onderzoek en willekeur (1)
De positie van vader en "normen" van
de Kinderbescherming in onderzoeken Omgang & Gezag
De zaak Hop, onderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
briefjes aan papa schrijven mag niet
Zaak Zander, normonderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
liedjes met papa zingen mag niet
Zaak Hop, norm onderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
verzoekschrift aan rechter mag niet
De zaak Lukic, onderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
vader geen agressor, geen omgang
De zaak Vermaas, norm onderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
vader niet belanghebbende
Zaak Jansen, norm onderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
alles is in deze zaak mis gegaan
De zaak Koole I, onderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
vader dom geboren, veel bij leren
De zaak Koole II, publicatie in de Limburger
De zaak Puper, norm onderzoek Kinderbescherming inzake omgang, In Memoriam
De zaak Hoytink, norm onderzoek Kinderbescherming inzake omgang,
In Memoriam
De positie van vader en "normen" van de Kinderbescherming in onderzoeken Omgang & Gezag
Ik nodig u uit samen met mij de denk- en werkwijze van de Kinderbescherming
te analyseren door fictief "norm(en)" vast te stellen. Zaken met
elkaar te gaan vergelijken. Na te gaan door analyse van "gevaren"of er
wel of niet sprake is van willekeur, ongelijke behandeling bij conclusies en
adviezen inzake omgang en gezag. Ik nodig u uit door simpel na te denken de
medewerkers van de Kinderbescherming te dwingen (ethisch) beter werk af te
leveren en hun conclusies en adviezen op basis van "normen"te
onderbouwen. Ik nodig u uit bij bemoeienis van de Kinderbescherming simpele
vragen te stellen en steeds te verzoeken een "gevaar" gemotiveerd te
onderbouwen door een fictief normmodel te hanteren. Ik geef enkele voorbeelden;
J. Hop stelt fictief als basis de "norm" die de Raad voor
de Kinderbescherming hanteert:
"Geen omgang tussen vader en kind omdat vader liedjes zingt met zijn
kind"
Vraag: Wat is het "gevaar" voor de kinderen?
Antwoord: Liedjes zingen met het kind
Gelijke behandeling ouders : Beide ouders hebben geen omgang
met hun kinderen.
(Beide ouders zingen liedjes met hun kind)
Ongelijke behandeling ouders : Een van de ouders heeft wel
omgang maar de andere niet.
(Beide ouders zingen liedjes met hun kind)
Vraag:
1. Waarom is "Liedjes zingen met het kind" een gevaar voor een
kind?
Wat is het verschil in "gevaar" m.b.t. moeder en vader voor geen
omgang tussen ouder en kind omdat het "gevaar",
liedjes zingen met het kind, aanwezig is?
Ik nodig iedereen uit bij problemen met de kinderbescherming (gezins)voogdij
inzake omgang en gezag fictief als basis een "norm" te bepalen,
gevaren te benoemen en de zaak te analyseren, uitleg vragen wat de
"norm" en wat precies het "gevaar" is voor een conclusie en
advies.
Kinderbescherming, onderzoek en
willekeur (2)
De positie van (groot)moeder en "normen" van de Kinderbescherming
in onderzoeken (V)OTS
Ik nodig u uit samen met mij de denk- en werkwijze van de Kinderbescherming
te analyseren door fictief "norm(en)" vast te stellen. Zaken met
elkaar te gaan vergelijken. Na te gaan door analyse van "gevaren"of er
wel of niet sprake is van willekeur, ongelijke behandeling bij conclusies en
adviezen inzake omgang en gezag. Ik nodig u uit door simpel na te denken de
medewerkers van de Kinderbescherming te dwingen (ethisch) beter werk af te
leveren en hun conclusies en adviezen op basis van "normen"te
onderbouwen. Ik nodig u uit bij bemoeienis van de Kinderbescherming simpele
vragen te stellen en steeds te verzoeken een "gevaar" gemotiveerd te
onderbouwen door een fictief normmodel te hanteren. Ik geef als "fictieve norm"
de zaak Admiraal/Vermaas:
J. Hop stelt fictief als basis de volgende "norm" die de Raad voor
de Kinderbescherming hanteert:
"De minderjarige woont vanaf haar geboorte meerdere jaren in een veilige
en stabiele opvoedingssituatie bij oma."
Vraag :
Wat is het "gevaar" voor het kind
Antwoord:
De minderjarige woont vanaf haar geboorte meerdere jaren in een veilige en stabiele
opvoedingssituatie bij oma.
Vraag:
Waarom is "De minderjarige woont vanaf haar geboorte in een veilige
en stabiel opvoedingssituatie bij oma", een gevaar voor een kind?
Antwoord:
1. Moeder is recent met een Engelsman getrouwd en wil in Engeland gaan wonen.
2. Er is een goed lopende omgangsregeling tussen minderjarige en haar vader.
Resultaat bemoeienis (OTS) Raad voor de Kinderbescherming Lelystad/Stichting
Jeugd en Gezin Flevoland.
Oma en vader zien het kind na overdracht naar moeder niet meer terug en de
minderjarige woont op een geheim adres in Engeland, terwijl de kinderrechter
expliciet een goedlopende omgangsregeling eiste tussen minderjarige en haar
oma/vader welke als belanghebbenden werden aangemerkt.
Ik nodig iedereen uit bij problemen met de kinderbescherming (gezins)voogdij
inzake omgang en gezag fictief als basis een "norm" te bepalen,
gevaren te benoemen en de zaak te analyseren, uitleg vragen wat de
"norm" en wat precies het "gevaar" is voor een conclusie en
advies.
Wat is de "norm" voor kinderbescherming of kinderdieven?
Kinderbescherming, onderzoek en
willekeur (3)
Incest: "Normen", willekeur en analyses van onderzoeken Raad voor de Kinderbescherming
De Telegraaf: Andere Tijden
Raad voor de Kinderbescherming: Vaders moeten zich niet verdedigen tegen incestaanklachten
Norm Kinderbescherming: Bij incest wordt altijd geprobeerd 'n ontkenning of bevestiging te krijgen
Lancee beschuldigt OM van meineed en valsheid in geschriften
Kinderbescherming, onderzoek en
willekeur (4)
Ontvoering: "Normen", willekeur en analyses van
onderzoeken Raad voor de Kinderbescherming
TROS Vermist aanmeldingsformulier "Gestolen kinderen"
Ontvoering: Raad vd Kinderbescherming weigerde antwoorden op vragen over ontvoering kinderen
Ontvoering: Telegraaf 28.05.99 bericht politie beeindigt ontvoering meisje
Norm Kinderbescherming: Raad akkoord met ontvoering (klein)kind
de zaak Admiraal/Vermaas
"sharon-j.html"> Norm Kinderbescherming: Raad akkoord met ontvoering (klein)kind
de zaak Vermeulen/Jansen
Kinderbescherming, onderzoek en
willekeur (5)
Kritiek van informanten op onderzoeken Raad voor de Kinderbescherming
Prof. Peter Hoefnagels: Alle raadsrapporten die ik zag zondigden
tegen gezond verstand
Prof. Dr. A. de Zwaan publiceerde in de NRC over kinderdieven
Kinderrechter Doek: Zelfs advocaten zijn bang voor de Raad
Justitie waarschuwt de Raad voor de Kinderbescherming, drastische
maatregelen
Platform SCJF: Publicatie boekje 'Kinderbescherming en Valkuilen'
steun voor kritiek Hop
Kinderbescherming woedend na publicatie boekje Kinderbescherming
en Valkuilen.
Kinderen pakken op latere leeftijd "kinderbeschermers" aan met eigen
internetsite
Antecedentenregister Raad voor de Kinderbescherming met doorkliks naar andere
internetsites
Aangiften, politie en Openbaar Ministerie
Trucs, Tips en Normen
Coornhert Liga: Rijk versluiert aantallen dode (jeugdige) gedetineerden
Norm Ministerie van Justitie: Aangifte doen tegen de Kinderbescherming is niet mogelijk
Norm Ministerie van Justitie: Aangifte tegen de Kinderbescherming worden doorgestuurd.
Norm Ministerie van Justitie: René Lancee beschuldigt lid OM van meineed en
valsheid in geschrifte
Norm Ministerie van Justitie: Politie-inspecteur Lancee onthult: Gesjoemel
met dossier-Lancee
Norm Ministerie van Justitie: Sorgdrager luchthartig over onjuiste
beschuldigingen tegen Lancee
Norm Ministerie van Justitie: Nog een draai om de oren voor politie en
Justitie in de zaak Lancee
Norm Ministerie van Justitie: Miljoen schadevergoeding voor
Lancee
Norm Ministerie van Justitie: ANP van 18-2-1998 Persverklaring College
van Procureurs-generaal
Norm Ministerie van Justitie: Persbericht over ultimatum voor Hoofdofficier
van Gend
Norm Ministerie van Justitie: Aangiften tegen de Raad voor de
Kinderbescherming doorgestuurd!
Samenspanning rechterlijke macht tegen de
democratische rechtstaat
Norm Ministerie van Justitie: Jorritsma en Korthals voelen niets voor
privatisering van OM
Aangifteformulier voor het doen van aangifte
bij de politie
Ministerie van Justitie: Kritiek op internet leidt tot afname
dubbelfuncties bij Rechterlijke Macht
Norm Ministerie van Justitie: Wetteloze rechtspraak is praktijk in Nederland
Bijbanenregisters op Internet sloeg in als een bom
Trucs, Tips en Normen
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter A
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter B
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter C
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter D
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter E
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter F
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter G
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter H
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter I
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter J
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter K
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter L
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter M
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter N
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter O
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter P
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter Q
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter R
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter S
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter T
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter U
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter V
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter W
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter X
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter Y
Bijbanenregister Rechterlijke Ambtenaren met de beginletter Z
Rechtbank Utrecht (29-7-97) laat computerdata
wissen om misstanden af te dekken
Big Brother is watching you
Big Brother is watching you, de pseudo-kinderrechter
Big Brother is watching you, de pseudo-officier
van justitie
Big Brother is watching you, de pseudo-gezinsvoogdij-instelling
Big Brother is watching you, de pseudo-klachtencommissie
Big Brother is watching you, de pseudo-secretaris
klachtencommissie
Big Brother is watching you, iedereen wordt
gefotografeerd aan grens
Big Brother is watching you, Nederland koploper
afluisteren telefoon
Big brother. Nog meer informatie over
afluisterpraktijken van de overheid.
Media bedankt
De burger heeft met name de hulp van de media en publicaties nodig om deze
sectoren te dwingen over hun (ethisch) handelen na te denken. Ik bedank daarom
media voor de onderstaande publicaties.
Nieuwsblad van het Noorden: Stalker Johan wil voogdij kinderen
Prof. Dr. A. de Zwaan publiceerde al in 1997 in de NRC over kinderdieven
Telegraaf: Jeugdzorg Brabant voor de rechter, Directeur weg om blunders
Trouw: Advocaten 10 van de 64 kortgedingrechters beneden de maat
Arts zwijgt over mishandeling, vertrouwen in kinderbescherming ontbreekt
Haarlems Dagblad: Raad voor de Kinderbescherming heeft privacy geschonden
Telegraaf: Wie help eigenlijk ouders in nood
Volkskrant: Minister wil van plaatsvervangend rechters af
Volkskrant: Pleegmoeder vecht voor inspraak over Pepita
Telegraaf: Echtpaar verwaarloost pleegdochter
Grootouders winnen gevecht om kleinkind
Telegraaf: Kinderbescherming in Nederland en wat er mis is
Winschoter Dagblad publiceert over Zwartboek Kinderbescherming op Internet
Telegraaf: Intimidatie door Kinderrechters
Trema doorgeefluik voor mentaliteitsverandering rechterlijke macht
Veluws Dagblad: Vader wist niets van mishandeling dochter
Telegraaf: Kinderrechter verpest vaderdag
Tijl Krantenuitgeverij: Leger des Heils in beklaagdenbank
Telegraaf: Politie beeindigt ontvoering meisje
Werkgroep Vrouw en Recht: Notulen plenaire bijeenkomst 110599
Telegraaf: Weigering inzage dossier financiele ramp voor arts
Macht is recht, wie meer macht heeft, heeft meer rechten en kan zich meer rechten toeeigenen
De Volkskrant: Kabinet licht gehele jeugdzorg
door...!
Telegraaf: Verhalen bijstand op ex-echtgenoten
totale mislukking
Ervaringen van SOR rechtvaardigen het indienen
van een W.O.B. verzoek
Oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid door de
Stichting S.O.R.
Acties verontruste ouders tegen de Raad voor de Kinderbescherming Oost I
Acties verontruste ouders tegen de Raad voor de Kinderbescherming Oost II
|